• +90 258 215 50 14

E-Fatura İşlemleri

E-Fatura Tanımları

E-Fatura işlemleri JBI “Bana Özel” sayesinde oldukça kolaydır. Öncelikle E-fatura işlemlerine başlamadan önce JBI “Bana Özel” içerisinde tanımlamaların yapılması gerekmektedir.

  1. Ana Menü > Genel Sabit Tanımlar > E-Fatura > Aktifleşme Tarihi alanına E-fatura kullanımına başladığınız tarihi Yıl/Ay/Gün şeklinde yazın ve ardından Kaydet butonuna tıklayın. Eğer E-fatura kullanıcısı olduğunuz tarihi net olarak bilmiyorsanız Entegratör firmanız ile görüşünüz.
  2. E-Dönüşüm > Tanımlar butonlarını kullanarak program içerisinde E-Dönüşüm aktivasyonunuzu gerçekleştirin. Gerekli bilgileri doldurduktan sonra kaydet butonuna basınız. Entegrasyon Bilgileri alanı, entegratör firmanın size vermiş olduğu servis giriş bilgileridir.
  3. Tanımlamalar yapıldıktan sonra E-Dönüşüm > Kayıtlı E-Fatura Kullanıcıları bölümüne tıklayınız. Ardından Listeyi Yeniden Oluştur butonuna tıklayınız. Bu sayede E-fatura kullanıcılarının listesi tarafınıza ulaşmış olacaktır. Bu işlem tek seferlik bir işlemdir. Aynı yerde bulunan Listeyi Güncelle butonu ise kayıtlı e-fatura kullanıcı listesini güncellemek için kullanılan butondur ve haftada bir defa listeyi güncellemenizde fayda vardır.

 

E-Fatura Gönderme İşlemleri

E-Fatura tanımlarınızı yaptıktan sonra artık E-fatura göndermeye başlayabilirsiniz. JBI “Bana Özel” içerisinde E-fatura göndermek ve almak oldukça kolaydır. Faturalandırma işlemlerinizde bir değişiklik olmaz. JBI üzerinden faturalandırma işleminizi tamamladıktan sonra eğer fatura kestiğiniz kişi E-fatura mükellefi ise sistem otomatik olarak faturayı E-fatura modülünde Giden E-Faturalar bölümüne aktaracaktır. Ardından E-Dönüşüm > Giden E-Faturalar bölümüne girerek Gönderilecek E-Faturalar listenizi görebilirsiniz. Listeden seçmek istediğiniz E-faturanın üzerine bir defa tıklayarak seçim işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Eğer birden fazla E-fatura seçmek istiyorsanız shift tuşuna basılı tutarak istediğiniz kadar E-faturayı seçebilirsiniz. Bütün faturaları seçmek için ctrl+a tuş kombinasyonunu kullanabilirsiniz. Seçtiğiniz fatura ya da faturaları E-fatura gönder tuşu ile gönderebilirsiniz. Ardından faturalar Gönderilmiş E-faturalar listesinde görünecektir. PDF görme, çıktı alma, mail gönderme gibi işlemleri Gönderilmiş E-fatura listesinden yapabilirsiniz.

E-Fatura Gönderiminde Dikkat Etmeniz Gerekenler

JBI “Bana Özel” E-Fatura Modülü, E-fatura gönderirken hata yapmanızı önleyecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sebeple hatalı bir E-fatura göndermeye çalışırsanız sistem E-fatura göndermenize izin vermez ve sebebini belirtir.

Genel Hata Sebepleri

E-fatura gönderirken yaşanan sorunlar genelde belli başlıdır.

  1. Faturanız içinde E-fatura tahsilat açıklamasının belirtilmiş olduğundan emin olunuz. Eğer tahsilat çeşidi olarak Diğer’i seçtiyseniz tahsilat açıklaması belirtmek zorundasınız.
  2. Fatura adres ve teslimat bilgilerinde açık adres ve şehir bilgilerinin olması zorunludur. Adres ve teslimat bilgilerini boş bırakmayınız.
  3. Fatura içerisinde vergisiz bir ürün var ise sistem E-fatura göndermenize yine müsaade etmeyecektir. Eğer vergiden muaf bir ürün/hizmet satışı gerçekleştirdiyseniz vergi muafiyet sebebini belirtiniz. Vergi Muafiyet Sebebi alanını göremiyorsanız * işaretinden Vergi Muafiyet Sebebi kutucuğunu tikleyiniz. Ardından ürünün vergi muafiyet sebebini yazıp tekrardan faturayı kayıt ediniz.

*Yapılan işlemleri kaydet demeyi unutmayınız. Kayıt işleminizi tamamladıktan sonra tekrardan E-Dönüşüm alanından E-faturanızı gönderebilirsiniz. Faturadaki değişiklik işlemlerinden sonra Giden E-faturalar bölümündeki Yenile butonuna tıklamayı unutmayınız.

 

 

E-Fatura Alma İşlemeleri

Şirketinize gönderilen E-faturaları almak için E-Dönüşüm > Gelen E-faturalar bölümüne tıklayınız ve ardından Gelen E-faturaları Al butonuna tıklayınız. JBI otomatik olarak E-faturalarınızı program içerisine alacaktır.

Gelen E-Fatura Stok İşlemleri

Tarafınıza gönderilmiş E-faturaların ürün kalemleri içerisinde eğer daha önceden olan stoklarınız var ise yeni stok kartı açılmaz. Daha önceden stok için açılmış olan stok kartları ile eşleştirme yapılır.

Stok Eşleştirme

Gelen E-fatura üzerine bir defa tıklanır. Ürün kalemleri alt listede sıralanır. JBI Stok Kodu alanına tıklanarak fatura içerisinde yer alan ürünün JBI’daki stok kartı karşılığı bulunur ve seçilir. Daha sonra işlem kayıt altına alınarak stok eşleştirme işlemi gerçekleştirilmiş olur.

Yeni Stok Kartı Açma

Gelen e-fatura içerisinde daha önceden açılmış stok kartı olmayan ürünler için e-fatura zerine tıklandıktan sonra fatura kalemlerinin olduğu listenin hemen üstünde bulunan Stokları Oluştur butonuna tıklanır. Her ürün kalemi için bir stok kartı otomatik olarak açılır. Bu stok kartlarını eklenecek bilgiler var ise eklemeler yapılır ve kaydet denilir. Bu sayede yeni ürünlerin stok kartını açma işlemi fatura üzerinden hızlı bir şekilde gerçekleştirilmiş olur.